This article examines the „New Kant‟ claims that the fundamental value of rational nature rather than morally worthy action is the source of human dignity. The „New Kant‟ argues that all persons have a dignity that must be respected unconditionally in virtue of the capacity to set ends or act for a reason, regardless of whether they disrespect humanity in their own person. It is believed that the ends of human beings cannot be given but are adopted because they have the power to legislate and to set unconditioned ends for themselvesthrough the principle of willing. This article evaluates three popular theses of the „New Kant‟: first, that dignity and respect-worthiness are independent of morality; second, that the moral duty to respect people is, on the one hand, the reason why we must respect others because dignity is a normative concept, and on the other hand, incompatible with the demand to always act on moral principles because dignity is possessed prior to morality; and third, that there is a moral command to always respect others, but not oneself.
Cet article examine le « Nouveau Kant » prétend que la valeur fondamentale de la nature rationnelle plutôt que l'action moralement digne est la source de la dignité humaine. Le « Nouveau Kant » fait valoir que toutes les personnes ont une dignité qui doit être respectée sans condition en vertu de la capacité de fixer des fins ou d'agir pour une raison, qu'ils ne respectent pas l'humanité dans leur propre personne. On croit que les extrémités des êtres humains ne peuvent être données, mais qu'elles sont adoptées parce qu'elles ont le pouvoir de légiférer et de se fixer des fins non conditionnées par le principe de la volonté. Cet article évalue trois thèses populaires du «New Kant»: Premièrement, la dignité et le respect sont indépendants de la moralité; Deuxièmement, que le devoir moral de respecter les gens est, d'une part, la raison pour laquelle nous devons respecter les autres parce que la dignité est un concept normatif, et d'autre part, incompatible avec la demande d'agir toujours sur des principes moraux parce que la dignité est possédée avant moralité et Troisièmement, qu'il y a un commandement moral de toujours respecter les autres, mais pas soi-même.