O edifício teatral constrói relações profissionais e humanas, as quais desenvolvem singular trânsito entre este edifício e a cidade que o abriga. Esta perspectiva proporcionou um singular conceito de Cenografia. A fundamentação teórica está centrada no estudo epistemológico que Michel Foucault empreendeu, ao reconhecer no século XVI a ação cognitiva de “espacializar o conhecimento”, a qual conecta o microcosmo ao macrocosmo. Este “espacializar” cognitivo será considerado de acordo com os espaços físico e virtual. O virtual será analisado a partir da plataforma digital, que permite que performance teatral e plateia se encontrem em ruas e praças, recriando as normas de confinamento.
The theater building builds professional and human relationships, which develop a unique transit between this building and the city that houses it. This perspective provided a unique concept of Scenography. The theoretical foundation is centered on the epistemological study that Michel Foucault undertook, recognizing in the 16th century the cognitive action of “spatializing knowledge”, which connects the microcosm to the macrocosm. This cognitive “spatialization” will be considered according to the physical and virtual spaces. The virtual will be analyzed using the digital platform, which allows theatrical performances and audiences to be found in streets and squares recreating the containment rules.