It is possible to live and to practice a shared Christian-Buddhist spirituality in interreligious encounters. This is confi rmed in the experience of groups of Buddhists and Christians who come together for interreligious spiritual exercises, in which they share lectio divina and recite from “sacred writingsâ€, strong periods of interior silence and moments of conversation about faith, in order to animate each other mutually in the practice of mercy, learning from the Buddha and the Lotus Sutra and from Jesus in the Gospel. The article presents the
chronicle of lived experiences from Christian-Buddhist interreligious encounters that exemplify the transformation of the respective spiritualities by means of the convergence that is produced when believers of both traditions, in a climate of reading, meditation and spiritual conversations, interchange their respective
forms of living their faith. Following this, a reading from the Lotus Sutra is presented from the perspective of its own religious tradition that is rediscovered and transformed in the encounter with the other. It concludes with a refl ection on the profound meaning of “the Eastern Way†in the Buddha and in Jesus.
Es posible vivir y practicar una espiritualidad cristiano-budista, compartida en encuentros interreligiosos. Esto se confi rma en la experiencia de grupos de personas budistas y cristianas que se reúnen para unos ejercicios espirituales interreligiosos, en los que comparten la lectio divina y recitación de “sagradas escriturasâ€, los tiempos fuertes de silencio interior y los ratos de conversación sobre la fe, para animarse mutuamente a la práctica de la misericordia, aprendida del Buda en el Sutra del Loto y de Jesús en el Evangelio. El artÃculo
presenta la crónica de convivencias de encuentros interreligiosos cristianobudistas, ejemplificando la transformación de las respectivas espiritualidades, mediante la convergencia que se produce cuando creyentes de ambas, en clima de lectura, meditación y conversación espirituales, intercambian sus formas respectivas de vivir la fe. A continuación, presenta una lectura del Sutra del Loto, desde la perspectiva de la tradición religiosa propia, que se redescubre y transforma, en el encuentro con la ajena. Concluye con una reflexión sobre el
sentido profundo de “lo oriental†en el Buda y en Jesús.