Este artigo apresenta aproximações entre os processos criativos de Tadeusz Kantor e Rodrigo García a partir da perspectiva da dramaturgia performativa. Partindo das indicações cênicas de García descritas em “Notas de Cocina” e dos escritos de Kantor organizados na coletânea “O Teatro da Morte”, investigamos os processos criativos do grupo espanhol La Carnicería Teatro para propor um olhar para a dramaturgia enquanto articuladora de processos, discursos, sentidos e sensações, além de catalisadora de materialidades cênicas e imagens poéticas. A articulação que emerge dessa reflexão nos permitirá pensar sobre os modos de operação da dramaturgia no Teatro Performativo.
This article presents some relationship between creative process of Tadeusz Kantor and Rodrigo García through the perspective of the performative dramaturgy. From the scenic indications of Garcia described in Notas de Cocina, as well as from the writings of Kantor organized in the selection Theater of Death, we investigate the creative process of the Spanish group La Carnicería Teatro to propose a look for the dramaturgy as an articulator of processes, discourses, meanings and sensations, as well as catalyst of scenic materialities and poetic images. The articulation that emerges from this reflection will allow us to think about how dramaturgy operates in the Performative Theatre.