O artigo trata de como a resenha audiovisual adaptou-se ao site Omelete, através da seção “OmeleTV”. Abordacomo o audiovisual vem se apresentando naweb, sobretudo nesse caso específico, e, para tal, busca entender a natureza do vídeo esua formação híbrida. Considerar-se-á, também, a natureza caleidoscópica do próprio ambiente em que esse tipo de vídeo é reproduzido, ou seja, um mundo de interações entre o público e a variedade de telas dentro de telas que lhe surgem através do monitor, diminuindoqualquer réstia de “aura”do audiovisual, tirando-o da condição de centro da atenção.
The article is about how the audiovisual review adapted to the website Omelete, through the session “OmeteTV”. It approaches the way the audiovisual has been presenting itself on the web, especially in this specific case, and, to this end, it attempts to understand the nature of the video and its hybrid formation. In addition, the kaleidoscopic nature of the very environment in which this kind of video is played, that is, a world of interaction between the audience and the variety of screens inside the screens that come to them through the monitor will be taken into consideration, reducing any shred of the audiovisual “aura”, taking it from the spotlight condition.